close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לחיות חיים מלאים ומספקים?

מערכת שורשב טבת, תשפג26/12/2022

האם אתם לא באמת מרגישים שהחיים שלכם מלאים ומספקים ולעיתים, אתם אפילו חשים אומללים או מסתובבים בעולם עם תחושת חוסר תמידית

תגיות:
צילום: pexels
"על הנייר" אתם אולי עושים הכול בכדי לחיות חיים בריאים, מלאים ומספקים: אתם אוכלים בריא, עושים כושר, לא מעשנים, יש לכם תואר שני במנהל עסקים, אתם עובדים בהייטק, אתם מרוויחים לא רע, יש לכם משפחה למופת וכו'..

אבל, למרות שבעיני אחרים אתם אולי נחשבים לסוג של "מושלמים" אתם לא באמת מרגישים שהחיים שלכם מלאים ומספקים ולעיתים, אתם אפילו חשים אומללים או מסתובבים בעולם עם תחושת חוסר תמידית.

אז כאן יכולה לעלות השאלה מה ניתן
צילום: pexels
לעשות בכדי לחיות חיים מלאים ומספקים יותר?

ומכיוון שאין תשובה חד משמעית לאותה השאלה להלן, מספר פעולות שבמידה ותנקטו בהן תוכלו לשפר את איכות חייכם.

דעו שלא תמיד אפשר להספיק הכול
אנחנו חיים בעולם מהיר ודורשני, עולם בו הציפיות מאיתנו הן גבוהות – כאשר הציפיות יכולות להגיע מצידם של אחרים והן יכולות להגיע מצידנו - עולם בו צריך למהר בכדי להספיק כמה שיותר..

בלא מעט מקרים, תחושת חוסר הסיפוק נובעת מחוסר ההספק – או מתחושת חוסר ההספק שלנו.

כך יוצא שאחת הפעולות בהן נוכל לנקוט על מנת לחיות חיים יותר מספקים זאת ההבנה שלא תמיד אפשר להספיק הטוב (ואפילו טוב שכך..)

ההבנה הזאת, תאפשר לנו להירגע, להיות סלחניים יותר כלפי עצמנו ולהבין שגם לא מושלם זה שלם וגם אם היום שעבר לא היה הכי פרודוקטיבי, עדיין עשינו בו לא מעט – וכמובן, מעבר ללילה מחכה לנו יום נוסף עם הזדמנויות חדשות..

השקיעו בעצמכם
מאוד יכול להיות שאתם גם בני זוג, גם בנים או בנות להורים וגם הורים לילדים – וזה מעבר לתפקידים שלכם בעולם העבודה או העסקים..

אז עם כל הכובעים וכל התפקידים אותם אתם נדרשים למלא בחיים שלכם יכולים להיות מצבים בהם אתם משקיעים קצת יותר באחרים מאשר בעצמכם ובמקרים מסוימים אתם גם מזניחים את עצמכם לחלוטין.

אם אתם מזדהים עם הנאמר זה בדיוק הזמן לעשות שינוי ולפנות זמן גם לעצמכם – אומנם הזמן שלכם אולי יקר אבל אתם יקרים יותר ולכן, חשוב שכן תמצאו את הזמן להשקיע בעצמכם.

מצאו מקור של תמיכה והכלה
אז לפעמים מקור התמיכה ההכלה שלכם יגיע מבן או בת הזוג, מאחד ההורים, מאחד האחים או מחבר טוב.. אבל, יהיו גם מקרים בהם אתם עלולים להרגיש שאף אחד לא מבין אתכם באמת ואתם לא מצליחים לחוש מוכלים.

במקרה כזה, כדאי אולי לשקול לפנות לאיש מקצוע כמו פסיכולוג לדוגמא או מטפל – כאשר, המטרה היא להבטיח לעצמכם את המקום בו תוכלו להיות עצמכם, בו תוכלו לשתף בכל מה שעובר עליכם מבלי להרגיש ששופטים אתכם, אלא ממקום של תמיכה והכלה.

המקום הזה יכול להוות כתרומה גדולה ומשמעתית בדרך לחיים שהינם מספקים יותר.

אל תבזבזו זמן על להלקות ולשפוט את עצמכם
אם נחזור רגע לעובדה שהזמן שלכם יקר, הרי שאין שום סיבה בעולם שתבזבזו את אותו זמן יקר על להלקות את עצמכם, לשפוט את עצמכם או לחשוב על כמה שלא הייתם מספיק טובים.

למעשה, אם כבר יש לכם זמן פנוי נסו לנצל אותו למחשבות טובות, חיוביות ובונות – על מה עשיתם טוב באותו היום, על ההישגים שלכם, על האנשים שאתם אוהבים ועל כל מה שאתם מאמינים שעובד נכון בחיים שלכם.

זה אומנם נכון שלפעמים יעלה הצורך להטמיע שינויים, אבל גם כאן, הדרך להשגתם תעבור בחשיבה חיובית ובהבנה מעמיקה מה אתם יכולים לעשות בכדי להטמיע את אותם השינויים וכאמור, בכדי לחיות חיים מלאים ומספקים יותר..
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה